Autómentés,autómentő Budapest Pest Megye Tel:+36309847295

Lipták autómentő 0-24 autómentés olcsón Budapest,Pest Megye.Belföld és Külföld! Autómentés+6 fő szállítása is!

Használtautó vásárlási szaktanácsok!

Mit kell megnézni autóvásárlásnál.Milyen autót vegyünk?Fontos kérdésekre válaszolok ezen az oldalon.

Lipták Imre autómentő tanácsai!

+36309847295

 Akár belfödön vagy külföldön vásárol autót a következő jó tanácsaimat talán érdemes megfogadnia.

1.Autót minden esetben érdemes tisztán jó időben szabadtéren világosban megnézni mert a karosszéria és a fényezés hibáit csak így lehet meglátni.

2.Kűlső karosszéria szemrevételezése: karosszériaelemek(sárvédők,ajtók,motorháztető,stb)illesztési hézagok lemezvonalak egyenletéségére.

Mire gondolok?

Szakszerütlen javítást észre lehet venni a karosszéria elemek egyenletlen rossz illesztése nagy hézagok nem egyenletesen futó vonalak,nehezen csukodó ajtók vagy motorháztető.Az eltérő színű vagy hullámos karosszériaelemek rossz javításra utal.A vezető oldali ajtó lógása sok használatra,a hátsóké és a jobb első ajtóé balesetes múltra utal. Az üvegek eltérő sorozatszáma(évjárat) utalhat balesetre vagy autófeltőrésre is.Nehezen zárodó ajtók, motorháztető és csomagtatró fedél nagyobb javításra utalhat.Lámpák szineltérése matulása,ha nem egyforma matulása is balesetes múltról árulkodik.Öreg autóknál a jellegzetes rozsdafoltok a kerékíveknél,ajtók aljánál,küszöb lemeznél,homlokfal,csomagtartó fedél aljánál jelenik meg elöszőr.

Egy szónak is száz a vége kivűlről megnézve az autót a fényezés egyenletes és nem törik meg rajta fény nincsenek apró horpadások és rozsdafoltók sok helyen.Minden ajtó könnyen jól zárodik,megegyeznek az üvegek évjárat számai akkor az autó kivűlről egyben van.

3.Motortér,belsőtér és csomagtartótér vizsgálata:A motortér műanyag elemeinek,a belsőtér elemeinek és a csomagtartó vizsgálata.

Mire gondolok?

Motortér hiányoságai lehetnek hiányzó vagy javított műanyag elemek csálén álló hütő-hütőmaszk vagy lámpák.Főtartó lemezek,homlokfalzárhíd állapota fontos.A megrogyott hossztartós autót ott kell hagyni.Belsőtér hiányoságai kiült kopott vagy eltérő színű űlések.Különböző eltérő évjáratú biztonsági őv(alján kis címke évjárat).Kopott pedálgumik,váltószoknya és kormány is a sok használatott mutatja,de a különböző színű törött műanyag belső elemek és hiányzó diszlécek is.Csomagtartó nedves dohos szaga beázásra utalhat.A pótkereket felemelve nem lehet az alja rozsdás és vízes.

Összefoglalva a beltér ne legyen lelakott" vízes,elhagyagolt.Általában amilyen a kocsi állapota kivűl olyan belűl is,de nem szabad itt sem elfelejteni használt autóról beszélünk kicsit lehet kopott ez meg az attól még jó vétel lehet.

4.Gumi,futómű,fék,lengés csillapítók,csapágyak vizsgálata.

Mire gondolok?

Gumik ha lehet legyenek egyforma gyártmányúak,mintzatúak és méretüek és ne kopjanak féloldalasan(futómű hiba ha ferdén kopnak).A felnik ne legyenek rozsdásak széleik ne legyenek leütve(járda patkázás) ha jó gazdájuk volt erre mindig figyelt.  Futómű hibáira a próba úton derűlhet fény.Kopogó futómű rángató elhuzó kormány,kanyarban gumi visitás erősődő kopogás szintén futómű és féltengely kopottságára utalhat.A fékpedált megnyomva nem lehet puha vagy nyulós(fékhengerek levegősek vagy átengedik a fékolajat) kis holtjáték után fognia kell.Fékezéskor ne adjon fémes hangot(kopott fékbetét)és ne huzzon félre az autó.Menet közben bugó hang a kerékcsapágyak kopottságára utal gyors ide-oda kormányzásnál elhallgat. Vészfékezéskor ha van ABS az autóban a fékpedál lüktetni fog és nem csuszik meg az autó hanem egyenesen áll meg.A lengés csillapító vizsgálata ránehezedünk az autóra majd elengedjük azt 1-2 himbálodzik csak akkor jó.Tipp tegyük 1seb a váltót és elöl a homlokfal lemeznél előre-hátra mozgatjuk az autót nem szabad nagyon mozognia akkor jó ha keveset mozog ha sokat mozog kopott az erőátviteli lánc.

5.Váltó,kuplung vizsgálata:

A nehéz darabos váltás kis gáznál is vagy hangos recsenés rossz váltóra utal.Automata váltó esetében D állásban gázadásnál rángatásos váltás szintén hibára utal.Figyelem automata váltó javítása 2-400ezer ft is lehet nagyon kevesen értenek igazán hozzá!  Kuplung pedált teljesen benyomva könnyen kell mozognia a váltókarnak felengedéskor már alulról fognia kell teljesen felengedve nagy gáznál azonnal meg kell lendülnie a kocsinak akkor nem csuszik a kuplung,ha csak pörög a motor és nem haladunk akkor csúszik a kuplung.

6.Motor vizsgálata:

a.Benzines injektoros motorok viszgálata.

A motortérben vagy az autó alján lehet kicsi olajfolyás szimeringek engedik az olajat 100.000km után ez nem nagy gond.Sok autó eladó lemossa eladáskor a motort ilyenkor nem látjuk az olajfoltokat ez kicsit gyanus lehet.Motor  inditásának könnyen kell mennie pöc-röff és kicsi fűst is lehet hidegen pár másodpercig bár a katalizátoros autóknál inkább gőznek hivnám és nem lehet kékes a fűstje mert ha van akkor gatter.Alapjáraton egyenletesen kell járnia kihagyás ingadozás nélkül hidegen és melegen is,ha ingadozik  akkor(lambdaszonda,motorelektronika hiba).A motorból jövő minden zaj,kelepelés,ritmikus zaj,zúgás mind hibára utal.A műszerfalon minden visszajelzőnek el kell aludnia(olajnyomás,töltés,stb).A meleg motornak a gázadásra egyből reagálnia kell felső fordulatszámnál sem dadoghat.Kartergázt a modern motoroknál nem látunk még a 200.000km után sem.Menni kell egy próbakört ha jól pörgethető szedi a lábát az autó nagy baj nem lehet.Ne halgasunk az eladóra aki kifogásokat keres(melegedni kell neki,rossz a benzin,stb azért nem megy úgy).Én még a víz kiegyenlitő tartályban szoktam megnézni milyen a víz tiszta vagy olajos és édeskés-e az ize,ha olalyos akkor baj van hengerfejes a motor.

b.Dizelmotor vizsgálata:

Modern nagynyomású dizelmotorok télen is rövid izzitással indulnak kevés füsttel a kipufogó végén.Nehezen vagy nem pöcre induló dizelt ott kell hagyni(ha az aksi jó és jól forgatja az öninditó motort).A nagynyomású dizelek javítása nagyon drága mert mindent cserélnek és nem javítanak 2-500.000ft-os javítás is lehet.Nem kell elhinni az eladó rossz dumáját csak egy jeladó rossz vagy egyéb finomságok akkor miért nem csináltatta meg.Kartergáz szintén nem sok megállapításra ad okot mivel vissza vezetik a motorba csak motor bontással lehet mérni.A modern és jó dizeleknek nem lehet kékes füstjűk nagy fordulatnál kormolhatnak az belefér,de kicsi vagy közepes fordulatnál nem kormolhat.

c.TURBO vizsgálata:

Modern turbo dizelek jellemzői halkan teszi a dolgát nem erősen fütyül egyenletes alapjárata van hirtelen gázadásra 1500-4000-es fordulatszámnál nagyon elkezd húzni az autó,ha nem érzünk nagy változást akkor baj van.

Természetesen minden elektromosságnak(lámpák,ablaktörlő,stb) müködnie kell az autón.

Mindezek után ha ezeket a dolgokat megvizsgáltuk az autón jöhetnek az autó papirjai na ez egy külön fejezet lesz.

Remélem tudtam segíteni egy kicsit az autók világában!

Lipták (Lipi) autómentős !



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 20
Tegnapi: 9
Heti: 172
Havi: 661
Össz.: 309 167

Látogatottság növelés
Oldal: Használtautó vásárlási tanácsok
Autómentés,autómentő Budapest Pest Megye Tel:+36309847295 - © 2008 - 2024 - automenteslipi.hupont.hu

A HuPont.hu-nál a honlap készítés egyszerű. Azzal, hogy regisztrál elkezdődik a készítés!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »