+36309847295
Lipták Imre autómentő.
Max 3.5T autómentőkről lesz szó ebben a leírásban.
Melyik a legjobb autómentő?
El kell döntenünk milyen fuvar feladatra akarjuk használni az autómentőnket nem mindegy,hogy csak belföldön használjuk vagy külföldre is ki akarunk járni.
Belföld:
1.Érdemes használtat venni és nem is kell,hogy fiatal legyen akkár egy 1992-2001-ig évjárat is jó választás lehet .Magyarországon nem foglakoznak az EURO 1-2-3-4 még bemehetünk mindenhová.
2.Nagy elöny a régi Turbo disel tgk megbizható nincs sok elektronika olcsó üzemeltetés,javítás,stb.
3.Érdemes teli platóst(vaslemezzel boritva nem lyukacsos) venni hátul dupla kerékkel mert a nagyon sérült futóműhibás autót is vihetünk vele és szinte bármit szállíthatunk vele.Erős csőrlő sem hátrány.
4.Magyarország területén is vigyázni kell a túlsúlyra itt is keményen büntetik,de azért nem annyira mint kint meg beszéljük a Magyar nyelvet igaz.
5.Érdemes vonóhorgót is rátenni és tachográf mentességet kérni és egy régi trélert is venni vagy bérelni mikor kell.
6.Magyarországon nem megyünk nagy távolságokat ezért a sok 100ezer km ment autómentőt is mevehetünk.
Régi IVECO DAILY,VW LT 35,40,MERCEDES SPRINTER 312,NISSAN CABSTAR 3.0TD,TOYOTA DYNA,FIAT DUCATÓ MAXI 2.8JTD,RENAULT MASTER 2.8DTI mind nagyon jó erre a feladatra megbizható bevált autómentők.A teherbirás papiron 1200-1600kg,de mind elbir 2000-2500kg is.
KÜLFÖLD:
Tudnunk kell kb havonta mennyi km megyünk ha sok munkánk van havi 10-14.000km akkor akár érdemes új autóban is gondolkodni.Minden esetben fiatal max 8 éves autómentőben gondolkodjunk.
1.Fiatal 0-8 éves modern DCI,HDI,stb közös nyomócsőves diselekben érdemes gondolkodni min 130-180LE-ben a vontatás miatt kell.
2.Érdemes min 150LE és 2500kg vontathatóságú tgk-át venni nagyon kevés km-el.Állófütés,klima,ABS,El ablak,ESP,difizár,stb nem árt sőt néha kell ha sokat megyünk viszajön az autóba álló vételár.
3.Nagyon fontos a tényleges általunk lemért önsúly(mindegy mi van a forgalmiban) amit érdemes megmérni vastelepen biztos ami biztos.Ha lehet max 2100kg legyen.
4.Külföldön sokszor belefuthatunk mérlegelésbe sok pénzt hagyhatunk ott 100-800Euró 10-20% túlsúlynál még van amikor elengednek.
5.A felépítmény minnél egyszerűbb legyen kevés súly a lényeg a legjobb ha aluminiumból van nem kell nagyon erősnek lennie középen,mert kicsit sérült autókat szállítunk.
6.Tachográf legyen az autóban még akkor is ha magánszemély néven van a tgk.
7.Az autónak minden papírja rendben legyen a tgk műszaki állapota és gumi mindig rendben legyen különben nagyon sokba kerülhet egy külföldi út.
8.A fogyasztás mivel nagyon nagy távolságokat megyünk nem mindegy 1-2liter is nagyon sokat számit.Mindenki mást mond egy biztos a gyári adatnak semmi köze a valósághoz.Általában az első kerekes szimpla hátsó kerekes tgk 1-3literrel is kevesebbet esznek.Általában 10-14liter körül van a fogyasztás.
Nagyon jó lehet a
2008-tól IVECO DAILY,FIAT DUCATÓ,RENAULT MASTER,MERCEDES SPRINTER,VW CRAFTER,VW TRANSPORTER T5,FORD TRANSIT.